fredag 6 november 2009

Peppa Er!


Det största syftet med min så kallade blogg är

* att peppa er som vill och är på gränsen att bli vegetarianer. Jag vet själv hur mycket lättare det är när man har någon som stöttar och hjälps åt och ger lite tips på vad man kan äta/laga/göra. Jag har alltid velat bli vegetarian, men "fick inte" för mamma för "jag var inte färdig växt". Det är tack vare Leonora jag kunde ta beslutet, hon äter inte kött, då behöver inte jag heller äta kött!
Så det är dunderskönt att ha någon som peppar!


bra band, snyggt skivomslag!

2 kommentarer:

  1. Åh, Roligt du tycker det ;) Tack!

    Jag hade inte heller någon som peppade mig, med en pappa,morbror och morfar till jägare så fanns det inget alternativ till att inte äta kött. Jag kände inte ens till begreppet vegetarian förän rätt sent i livet, hade bara fått höra talas om "idioter som inte äter kött". Tror att det behövs peppande vegetarianer som kan inspirera andra. Många vill ju inte äta djur, men gör det då de tror att man "måste för att klara sig".

    Jag uppfostrades till att tro att "människan är gjorda för att äta kött", "man växer inte normalt annars", ja de vanligaste fördomarna antar jag.

    Det som är kul är att både min pojkvän och lillebror har slutat ätit kött sen jag blev vegetarian. Min brors flickvän funderar också på att bli vegetarian och har börjat ätit mycket vegetariskt. Samma med min mamma, syster och hennes kille. De har blivit inspirerade till att äta mer vego och mamma berättar gärna för folk att vego faktiskt är mycket nyttigare.

    Det är bra att du finns och peppar folk till att äta mer vego :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din bra'iga feedback!
    Det gör mig alltid glad :)

    Det är en underbar känsla när man inspirerar folk eller bara berättar för dom hur vissa saker ligger till, och få se deras ansiktsuttryck "va?!?! det lät inte rätt!"

    Jättebra att du kämpar och inspirerar!!

    "De som tjänar på orättvisor kommer alltid försvara dem. Men engagerade medborgare kan tillsammans få slut på det mest utbredda förtryck."

    SvaraRadera